Friday 14 September 2012

Pencemaran Minda & Fizikal

Malaysia tidak terkecuali dari dicemari minda dan fizikal berdasarkan perkembangan mutakhir.

I. Pencemaran Rare Earth Sekitar Kuantan

Kerajaan Malaysia telah memberikan kebenaran untuk Lynas Corp memulakan proses rare Earth di bumi Kuantan, walaupun menerima bantahan ratusan ribu warga Malaysia.

Lynas berjanji untuk menghantar pulang ke Australia sisa rare Earth, sedangkan Canberra berkali-kali menyatakan dengan tegas tidak akan membenarkan kemasukan semula bahan seperti itu. Justeru, janji Lynas Corp, tidak mungkin dapat ditepati.

Sebagai sindiran, terdapat rakan yang mencadangkan agar dibina rumah percuma sebelah kilang Lynas, sebagai kuartera tetap untuk kediaman Najib, Liaw Tiong Lai, Adnan, dan beberapa ketua agensi yang meluluskan Lynas beroperasi di Kuantan.

II. Pencemaran Minda Melalui Filem INNOCENCE OF MUSLIMS.

Minda masyarakat dicemari dgn pengeluaran filem INNOCENCE OF MUSLIMS, yg ditaja oleh elit Yahudi untuk mempersendakan Islam, menghina Nabi Muhammad SAW, serta mempermainkan ajaran Islam. Bukan shj Umat Islam, malah insan rasional tidak boleh terima hiburan yg disengajakan untuk menghina dan mempermainkan kepercayaan pihak lain, lebih-lebih lagi Islam yang sedang dianuti Oleh lebih 1 b penduduk di atas muka bumi sekarang.

Gambaran yg diberikan Seolah-olah Islam hanya sekadar ajaran sesat yg tumbuh ditempat spesifik. Walhal, Islam telah dikaji oleh pelbagai pihak, dan hasilnya -PERFECT @ SEMPURNA.

Sebab itu, pada hari ini, bantahan dimerata tempat seluruh Malaysia. Termasuk Masjid Pdg Temusu.

No comments:

Post a Comment