Monday 22 October 2012

MCA Semai Bibit Perpecahan Kaum Dan Agama

MCA yang bersidang untuk kali terakhir sebelum PRU13 (mungkin terakhir), telah memilih jalan yang tidak rasional dengan menanamkan bibit perpecahan dikalangan warga Malaysia yang telah hidup dengan harmoni ketika ini. Kefahaman warga Malaysia pelbagai kaum tentang Islam juga meningkat sejak 15 tahun terakhir, apabila gabungan Keadilan-PAS-DAP yang menerajui usaha projek mega Rakyat dengan menanamkan sikap keterbukaan dan kesediaan memahami kepelbagaian.


Namun, dalam keadaan yang sangat terdesak, ekoran kekalahan teruk pada 308, serta jangkaan umum yang melihat bahawa MCA akan hilang dari scenario politik tanahair selepas PRU13, mereka memilih jalan ranjau dengan menanamkan sifat kebencian dikalangan penyokong serta menghasut kearah kekacauan kaum dan agama di Malaysia.

Apakah hasutan yang lebih menggila dari melabelkan Pakatan Rakyat sebagai Fanatik dan Extremis Agama Islam. Dengan kefahaman ala-MCA yang diajar oleh UMNO.
Mereka menyerang hudud dan Islam secara membabi buta.




-----------------kenyataan FITNAH Heng dan CSL -----------------------------------------
Chua opened his broadside on hudud with a word-play on Pakatan Rakyat’s slogan Ubah (change), which he said stood for
Untuk Bentuk Agama dan Hudud ala PAS

In English, he said, the slogan

Change stood for ‘Choose Hudud At Next General Election’

MCA president Dr Chua Soi Lek has defended party women’s wing vice-chairperson Heng Seai Kie's claim that PAS condones the rape of non-Muslim women who do not conform to the Islamic dress code.

“He said that they deserved to be raped, and the reason that he gave is that eye is connected to the genitalia and when you ‘see’, you get provoked.

“That is not what I said, please. That was what Nik Aziz said and we can get you the
tape immediately if you are interested in seeing,”

"Pakatan has misled us to believe PAS' hudud law won't affect the rights of non-Muslims because (based on Nik Aziz's argument) there is no law to stop Muslims from raping non-Muslims.

"If you watch the YouTube clip, you would know that Nik Aziz had once said that a woman should tutup aurat (protect their modesty), otherwise the woman should be raped.

"From Nik Aziz's speech, we can conclude that Nik Aziz openly asked Muslim to rape non-Muslim, am I right?"

--------------------- kenyataan Heng dan CSL -------------------------------


Apakah NILAI kenyataan Heng dan CSL ?
APA perasaan orang yang percaya kata-kata FITNAH Heng dan CSL ?

Apa perasaan orang-orang Islam yang tahu erti sebenar nasihat Tuan Guru ?
Apa perasaan orang-orang Islam yang tahu FITNAH yang ditaburkan oleh MCA ?

MCA seharusnya rasional dalam berdepan dengan PRU13, realiti menghadapi kekalahan sekali pun, tidak semestinya menghalalkan penyebaran propaganda sebegini jahat yang memungkin satu kebangkitan yang sukar dibendung.

Umum sudah mengetahui, bahawa penjelasan Tuan Guru Nik Aziz sebelum ini menyebut bahawa, Hudud yang diperkenalkan akan meliputi orang Islam lelaki dan wanita sahaja. Manakala orang bukan Islam boleh memilih kerana perundangan sivil masih terpakai. Justeru, mana-mana lelaki muslim yang melakukan kesalahan jenayah, samada keatas muslim mahupun bukan muslim, lelaki muslim tersebut bersalah dibawah perundangan jenayah hudud. Begitu juga keadaan sebaliknya, bagi perempuan muslim.

Tidak timbul soal lelaki muslim digalakkan atau dibenarkan merogol wanita bukan muslim, samada berpakaian atau tidak. Yang penting, ianya tetap menjadi kesalahan jenayah kepada mana-mana lelaki Muslim. Kempen menggalakkan pemakaian menutup aurat yang kelihatan sopan, sebenarnya untuk menghindari peluang pelakuan jenayah. Ianya tidak menjadi sebab untuk menghalalkan perbuatan jenayah.

Rakyat seluruhnya berhak menghukum FITNAH terbaru Heng dan CSL yang mewakili MCA, dengan menolak 100% calon MCA dalam PRU13, dengan memilih calon Pakatan yang lebih rasional dan bertanggung-jawab dalam memikul usaha membentuk Malaysia yang lebih baik.

Sebangsa  Senegara  Sejiwa
 

2 comments:

  1. Bangkit mempertahankan Nik Aziz yang dirujuknya sebagai "Tok Guru", Anthony Loke (DAP-Rasah) menyifatkan kenyataan Naib Pengerusi Wanita MCA Heng Seah Kie yang disokong Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek itu sebagai "paling biadap".

    "Chua Soi Lek ialah presiden MCA yang paling biadap," katanya sambil menepuk meja.

    Speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia kemudiannya mematikan mikrofon Loke (atas) dan meminta anggota parlimen Rasah tidak membawa hujah politik luaran ke dalam dewan.

    ReplyDelete
  2. Di Parlimen juga, sebelum itu, Dzulkefly Ahmad (PAS-Kuala Selangor) berkata, ucapan Dr Chua di AGM MCA semalam menghina Islam dan melukakan hati umat Islam.

    Justeru, kata Dzulkefly, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang hadir dalam AGM itu patu patut bertanggungjawab terhadap kenyataan Dr Chua manakala Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) patut memberikan respons.

    Beliau mempersoalkan sama ada Umno terlalu lemah sehingga MCA berani mengeluarkan kenyataan sebegitu

    ReplyDelete