Sunday 21 October 2012

EXPO BAJET 2013

EXPO Bajet'2013 yang menampilkan kepelbagaian Tokoh Masyarakat, mendedahkan kelemahan dalam urusan Bajet 2013 yang dibentangkan oleh YAB PM.

Bajet ini gagal untuk mengambil kira kesempitan dan kesusahan yang dideritai oleh Rakyat, sedangkan sikap pemerintah masih berbelanja tanpa rasa bersalah dalam hal-hal yang tidak memberikan manfaat langsung kepada Rakyat.

YB Nik Nazmi mendedahkan bagaimana Bajet'2013 adalah kesinambungan kepada pemborosan yang menjadi amalan regim pemerintah sejak beberapa dekat terakhir. Manakala Sdri Siti Aisyah Srikandi membongkarkan rahsia penyelewengan dan kronisme yang terus berakar dalam gaya perbelanjaan wang negara oleh UMNO/BN.


Sebab itu, Bajet'2013 menjadi sebahagian dari episod penyalah-gunaan kuasa oleh regim pemerintah, dan menjadi asbab tambahan kepada usaha Rakyat untuk menolak pemerintahan UMNO/BN dan beralih angin kepada Harapan Baru yang dibawa oleh Pakatan Rakyat dengan moto DEMI RAKYAT.



Pakatan Rakyat lebih memahami denyutan nadi kesusahan yang ditanggung oleh Rakyat pelbagai lapisan, samada golongan yang ketinggalan dari arus pembangunan, mahu pun golongan yang tersepit dicelah-celah arus pemodenan.

No comments:

Post a Comment