Friday 24 August 2012

PRU 13, BERSIH, JANJI

Selepas seminggu Syawal 1433, desas desus berbunyi semula kononnya Parlimen akan dibubarkan dalam masa terdekat. Kononnya Najib dah dapat ilham untuk adakan PRU13.

Ini semua untuk menjadikan himpunan JANJI pada 30 ogos bercelaru & keliru. Samada nak join JANJI & tinggalkan kawasan @ tumpu persiapan akhir PRU13 kerana Parlimen akan dibubarkan.

Dalam kehangatan ini, semua keluarga besar Pakatan Rakyat perlu ingat semula bahawa tuntutan Rakyat untuk melihat sebuah perjalanan Pilihanraya yang bersih masih jauh panggang dari api. Tuntutan asas BERSIH masih lagi belum diberikan komitmen untuk dilaksanakan dalam PRU13 jika dilaksanakan dalam masa terdekat.
Walhal mahkamah telah memperakukan bahawa BERSIH adalah gabungan HALAL. Ini menunjukkan bahawa tuntutan BERSIH bukan sahaja menepati kehendak masyarakat MADANI, malah releven dan munasabah untuk diterap dalam PRU13.
Rakayat pelbagai lapisan masyarakat, ras, keturunan, dan sosial ekonomik, berhimpun semata-mata mahu melihat Malaysia yang lebih terbuka dan bersedia menuju era yang lebih cemerlang dengan memahami hak warganegara sendiri.

Melainkan Malaysia bersedia untuk dilabelkan dengan pelbagai label dan disama-tarafkan dengan negara-negara yang menindas warganya sendiri.

Janji bukan sahaja tak ditepati, malah terus dimungkiri. bermula dari berjanji untuk laksanakan pilihanraya BEBAS dimungkiri, sehingga kepada pemansuhan AKTA Zalim ISA, yg dimansuhkan AKTA, tetapi tahanannya tidak dibebaskan.

1 comment:

  1. Tak nampak keberanian Najib utk buat decision sepenting bubar parlimen ! bR1M hanya 1% dari decision !

    ReplyDelete